Hey—we've moved. Visit
The Keyword
for all the latest news and stories from Google
Official Blog
Insights from Googlers into our products, technology, and the Google culture
Announcing the winners of the Google Online Marketing Challenge 2010
23 juillet 2010
This year we held the third edition of the
Google Online Marketing Challenge
— a global university competition that gives students hands-on exposure to online marketing. Each team receives the equivalent of $200 to work with a local company and create an online marketing campaign. Teams have three weeks to mastermind a strategy before submitting a campaign report to an international judging panel of professors.
We’re delighted that 3,034 teams from 60 countries participated in the 2010 Challenge, representing an increase of 39 percent from last year and making the Challenge one of the world’s largest university competitions.
The global winners of the Challenge are Lauren Williams, Ganesh Chaudhari, Jeeana Atmarow, Allison Miller, Mohammed Assiri and Hui Min Chua from the University of Western Australia, who promoted the kids’ novel
The Adventures of Charlie & Moon
. Over the three week campaign, the novel’s website saw a huge jump in visits—nearly 800 percent. The team will visit the Googleplex in Mountain View, California and each of the members will receive a laptop for their great performance in the Challenge.
We also had three regional winners: for the Americas, the winning team comes from
Carnegie Mellon University
in the U.S. and a team from the
Warsaw School of Economics
in Poland won in EMEA (Europe, Middle East and Africa). In the Asia Pacific region, the winners come from the
Edith Cowan University
in Perth, Australia. Find more details about our winners
here
.
Since we first held it in 2008, the Google Online Marketing Challenge has grown each year, allowing thousands of students globally to learn about online advertising and help small businesses to improve their online presence. The education they’ve already received becomes real in the Challenge: real money, real campaigns, real businesses and real results. And the hands-on experience with online marketing gives them real skills they can use in their careers.
If you’re interested in competing in the 2011 Challenge,
register
now. We’ll open the sign-up period in the fall.
Posted by Alex Gibelalde, Product Marketing Manager
Libellés
accessibility
41
acquisition
26
ads
131
Africa
19
Android
59
apps
419
April 1
4
Asia
39
books + book search
48
commerce
12
computing history
7
crisis response
33
culture
12
developers
120
diversity
35
doodles
68
education and research
144
entrepreneurs at Google
14
Europe
46
faster web
16
free expression
61
google.org
73
googleplus
50
googlers and culture
202
green
102
Latin America
18
maps and earth
194
mobile
125
online safety
19
open source
19
photos
39
policy and issues
139
politics
71
privacy
66
recruiting and hiring
32
scholarships
31
search
505
search quality
24
search trends
118
security
36
small business
31
user experience and usability
41
youtube and video
140
Archive
2016
nov.
oct.
sept.
août
juil.
juin
mai
avr.
mars
févr.
janv.
2015
déc.
nov.
oct.
sept.
août
juil.
juin
mai
avr.
mars
févr.
janv.
2014
déc.
nov.
oct.
sept.
août
juil.
juin
mai
avr.
mars
févr.
janv.
2013
déc.
nov.
oct.
sept.
août
juil.
juin
mai
avr.
mars
févr.
janv.
2012
déc.
nov.
oct.
sept.
août
juil.
juin
mai
avr.
mars
févr.
janv.
2011
déc.
nov.
oct.
sept.
août
juil.
juin
mai
avr.
mars
févr.
janv.
2010
déc.
nov.
oct.
sept.
août
juil.
juin
mai
avr.
mars
févr.
janv.
2009
déc.
nov.
oct.
sept.
août
juil.
juin
mai
avr.
mars
févr.
janv.
2008
déc.
nov.
oct.
sept.
août
juil.
juin
mai
avr.
mars
févr.
janv.
2007
déc.
nov.
oct.
sept.
août
juil.
juin
mai
avr.
mars
févr.
janv.
2006
déc.
nov.
oct.
sept.
août
juil.
juin
mai
avr.
mars
févr.
janv.
2005
déc.
nov.
oct.
sept.
août
juil.
juin
mai
avr.
mars
févr.
janv.
2004
déc.
nov.
oct.
sept.
août
juil.
juin
mai
avr.
Feed
Google
on
Follow @google
Follow
Give us feedback in our
Product Forums
.